فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima

شهردار تهران که حالا دیگر یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری است تا پایان انتخابات به مرخصی رفت تا شهر را معاونان او اداره کنند. رئیس شورای شهر تهران در حالی این موضوع را در جلسه غیرعلنی امروز شورا اعلام کرد که برخی اعضای شورا معترض بودند که چرا این مرخصی به تایید آنان نرسیده است.

مهدی چمران زمانی به موضوع مرخصی محمدباقر قالیباف پرداخت که رئیس کمیسیون عمران شورا قصد داشت از شهردار تهران سوال کند اما رئیس شورا گفت قالیباف برای شرکت در انتخابات درخواست مرخصی 20 روزه به شورا ارائه کرده که مورد موافقت قرار گرفته است.
 
پرسش حمزه شکیب از شهردار تهران درباره لزوم کنترل مضاعف شهرداری تهران برای ساخت و ساز در شهر بود. با اینکه چمران به شکیب پیشنهاد کرد که می‌تواند سوال خود را از معاون شهرسازی بپرسد اما رئیس کمیسیون عمران شورا ترجیح داد که تا زمان بازگشت قالیباف از مرخصی صبر کند.
 
علت صبوری کردن شکیب تا آن زمان از زبان خودش به همکاران‌اش اعلام شد. او می‌گوید بارها این سوال را از معاون شهرسازی پرسیده اما جواب قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده است. به گفته رئییس کمیسیون عمران شورا بررسی اسناد نشان می‌دهد کنترل مضاعف توسط شهرداری برساخت و ساز‌های شهر در زمان شهرداران قبلی وجود داشته ولی در چند سال اخیر، شهرداری از انجام این کار شانه خالی می‌کند و حتی بارها به صورت مکتوب در پاسخ‌ها آورده‌اند که شهرداری دراین زمینه مسوولیتی ندارد.
 
به گفته او قانون مقررات ملی ساختمان پیگیری هرگونه تخلف در ساخت و ساز را برعهده شهرداری قرار داده است. شکیب در ادامه به صورت تلویحی از مرخصی قالیباف هم گله کرد چرا که به عقیده او شهردار یک وظایفی در قابل شهر تهران دارد و این مسئله یک موضوع مهم است که باید به‌گونه‌ای حل شود.
 
سخنگوی شورای شهر هم در ادامه به معترضان مرخصی شهردار تهران پیوست. خسرو دانشجو خواستار تعیین تکلیف قانونی رسیدگی به امورات جاری شهر تهران شد و بعد هم معترض رئیس شورا شد و از او پرسید مگر نباید مرخصی شهردار به تایید اعضای شورای شهر برسد؟
 
دانشجو می‌گوید 20 روز زمان زیادی است و بنابراین باید مشخص شود بعد از شهردار شهر به وسیله چه کسی اداره می‌شود؟ رئیس شورای شهر در مقام پاسخگویی به دانشجو خلاء‌های قانونی در این زمینه را پیش کشید و گفت قانون مشخص نکرده در صورت مرخصی رفتن شهردار چه کسی مسئول شهرداری است.
 
به گفته چمران شورای شهر تنها در صورتی که شهردار از شهرداری برود می‌تواند سرپرست شهرداری را برای مدت 3 ماه معرفی و تعیین کند؛ مانند سال 84 که سعید لو معاون مالی و اداری شهرداری تهران از سوی شورای شهر برای سرپرستی موقت شهرداری تهران در آن سال معرفی و تایید شد.
 
رئیس شورا راهکاری پیش پای بقیه اعضا گذاشت و گفت در شرایط فعلی که قالیباف مرخصی زمان‌داری گرفته و قائم مقام هم ندارند معاونین شهردار براساس مسوولیت‌هایی که بر عهده دارند پاسخگوی امورات جاری شهر‌اند. بر اساس گزارشی که روابط عمومی شورای شهر از این جلسه غیرعلنی ارائه کرده است گویا اعضای شورا دیگر اعتراضی به این موضوع نکرده‌اند و شهر همچنان بدون شهردار اداره می‌شود.

 



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.